Koliko si dobar Hrvat?

Naslov ovoga članka nije anketno pitanje na koje bih želio dobiti odgovor, nego je više manji osvrt na to što danas čini “dobrog” i “podobnog” Hrvata.

1. Pa eto da krenem. Dobar si Hrvat ako slušaš Thompsona i ideš na svaki njegov koncert ako ti se pruži prilika.

2. Dobar si Hrvat ako jebeš majku balijsku i četničku kad god za to imaš priliku, a osobito na internetu.

3. Dobar si Hrvat ako glasaš za HDZ. Bilo onaj sa slovima u nastavku ili brojevima.

4. Dobar si Hrvat ako svake nedjelje ideš na misu i zdušno slušaš šta pratar govori. Naravno, noć prije si bio na narodnjacima i glava ti se raspada.

5. Dobar si Hrvat ako druge Hrvate koji ne poštuju gore navedena pravila nazivaš komunjarama i jugonostalgičarima.

Prevod:

1. Glazba ne određuje čovjeka. Jesam li manji Hrvat, ako ne slušam Thompsona?

2. Količina mržnje koju upućuješ drugima dvama narodima je proporcionalna nacionalnom identitetu. Koja zabluda. Upravo suprotno. Koliko se trudiš upoznati druge vjere i nacije toliko je tvoj nacionalni ponos veći.

3. Svi oni koji ne glasaju za HDZ su protivnici hrvtaskog naroda i ako ne glasuješ za njih loše nam se piše. Bolje dobar tuđin, nego loš Hrvat. Samo zato što je Hrvat ne čini ga automatski sposobnim.

4. Napij se subotom navečer u Lenoxu uz zvuke Cece, Mitra Mirića i dođi ujutro kući u pet sati. Odspavaj četiri sata i onda s materom i ćaćom idi na propovijed. Vjernik treba biti u praksi, a ne samo na papiru.

5. Mišljenje većine nije nužno ispravno mišljenje.

29 komentara na clanak “Koliko si dobar Hrvat?

  • 1
    ZG-SA
    December 13th, 2007 00:10

    Jednostavan i odličan post…svaka čast!

  • 2
    dr.
    December 13th, 2007 03:51

    stvarno ne znam od kuda ideja da se o ovome piše i inače raspravlja , nitko ne bi trebao drugom suditi .Ono si što misliš da jesi i to ti ne može nitko oduzeti!!!

  • 3
    Boškobuha
    December 13th, 2007 12:00

    Jako dobar i efektan tekst, neka se neki ljudi zamisle. Inače te kao bloggera i nisam baš volio prije, točnije mrzio sam te, ali sa zadnja dva članka si pogodio u nit. Svaka čast. Saležm se u potpunosti. Ne obaziori se na komentare koji će te danas preplaviti…… držte se Jugonostalgičari, hahahahahahha.

  • 4
    livnjak-ustasa
    December 13th, 2007 16:59

    U Livnu je bilo Ustasa i ostat cemo mi njihovi potomci,a vi partizancici se mozete buniti koliko hocete,zabranite sta hocete ali mi cemo u srcima zauvjek ostati USTASE!!!!
    =U=

  • 5
    Kajzer
    December 13th, 2007 19:18

    Hoćeš da su svi Hrvati ustaše?

  • 6
    hmm
    December 13th, 2007 19:44

    a super post i slazem se s njim…
    btw…lennox se pise sa 2 n…..heh…bye=)

  • 7
    U.S.A.
    December 13th, 2007 20:15

    svaka cast care, ocito je da si odgojen kako treba

  • 8
    livnjak-ustasa
    December 13th, 2007 23:54

    Pravi Hrvati jesu Ustase a ne partizani,jugoslveni i itd.

  • 9
    Kajzer
    December 14th, 2007 00:38

    Tvoje poznavanje je jadno. Veličanje ustaštva je isto kao i veličanje četnika i njihove ideologije. Nisi ništa bolji od njih.

    Ti si jedan od mnogih koji se pepoznao u ovome tekstu.

    Partizane nisu osnovali komunisti. To neka ti bude jasno,a li su poslije preuzeli sve zasluge za NOB (narodno-oslobodilačka borba). Isto danas pokušava napraviti i HDZ.

  • 10
    TommyLEE
    December 14th, 2007 09:24

    Jugonostalgičari,
    Mislim da je prošlo vrijeme kad se više ne smije reći da si HRVAT, ali ima još uvijek onih gore prvotno navedenih čiji roditelji a i oni sami ( mada se većina i ne sijeća tog vremena) pate jer su im dragi roditelji pričali o tom vremenu kako je juga bila OK.
    Mislim da u Livnu ima puno dobrih HRVATA. A oni gore navedeni tješite se i pjevajte od Vardara pa do Triglava.

  • 11
    Iva
    December 14th, 2007 10:33

    Poštovani gospodine Kajzer,
    iznenađuje me kako i naslov Vašeg članka, tako i Vaše viđenje obilježja “dobrog Hrvata”, za koja ističete da ih današnje političko-socio-kulturno okružje od “dobrog Hrvata” traži (u tom kontekstu sam ja Vaš članak razumjela, dopuštam da sam pogriješila). Za jednog kozmopolitu, za kakvog se, sudeći po članku, predstavljate, čudi me da osuđujući navodne podjele na “dobre” i “manje dobre” Hrvate, implicitno ismijavate sve one koji slušaju Thomsona, glasuju za stranke s hrvatskim predznakom, zabavljaju se uz zvukove “turbo folka” itd. Ne shvaćam, zašto je, po Vašem mišljenju, nespojivo biti vjernik i ići u disko? Koliko god se slažem s Vama da ni glazba, ni neslaganje s većinom, ni stil života ne određuju koliko je netko “dobar” Hrvat, ne slažem se ni s tim da ismijavanjem onoga što Vi niste i ne podržavate veličate sebe kao intelekt i mjerilo stvari. Bespredmetno je uopće raspravljati po čemu je netko bolji Hrvat od nekog, izbor same teme je deplasiran. Ono o čemu bi se dalo i trebalo pisati je što je to što čini dobra čovjeka i kako svi trebamo više djelovati na oživotvorenju Božjih riječi: “Ljubi bližnjega svoga kao samog sebe.” i “Ne učini drugom ono što ne želiš da drugi učini tebi.”. Pa tako, uvaženi gospodine Kajzer, volite svoje sunarodnjake, ako i slušaju Thomsona kojeg Vi ne slušate, i glasuju za političko opciju koju Vi ne podržavate; ne ismijavajte druge, ako ne želite biti ismijani. Nakon svega što je ovaj jadni, napaćeni hrvatski narod prošao, žalosno je što se još uvijek hvatamo na udicu podjela na “dobre” i “manje dobre” Hrvate, udicu na koju nas love oni koji bi najsretniji bili da nas nema.

  • 12
    Kajzer
    December 14th, 2007 13:04

    Ne ismjavam Hrvate koji idu u crkvu, niti one koji slušaju Thompsona.

    Poanta ovog teksta je činjenica da se neki smatraju većim Hrvatom od mene samo zato što oni slušaju Thompsona, a ja ne.

    Da se netki smatraju većim Hrvatom od mene samo zato što svake nedjelje idu na misu, a već nakon mise psuju boga, gospu, isusa.

    Da se neki smatraju većim Hrvatom ako veličaju ustaštvo.

  • 13
    Radnica
    December 14th, 2007 13:11

    Zalosno je to sto ima dobre i manje dobre Hrvate. Svaki Hrvat je jednisteven, ima svoje misljenje, svoj stil, svoju glazbu koju slusa. Ti jednistveni Hrvati cine jdnu cijelinu , cijelinu jedinstvenog Hrvatskog naroda. Svatko bi trebao imati pravo zivijeti kako on zeli, glasati za onog koga zeli i onog tko ce Hrvatskom narodu donjeti boljitak. HDZ, SDP, HSS….svi samo gledaju svoju korist…cetri godine su na vlasti i zadnju nesto naprave wtf.
    Glazba je umjetnosti nista drugo. Ne moj slusati Cecu, Kitica, Seku…..a 50Cent koji Jebe Hrvatsku…njega cemo slusati??
    Treba slusati ono sto zelis, ono sto se tebi svida. Treba se oblaciti onako kako ti to zelis…onako kako je za tebe najbolje. I treba glasati za onog tko je bolji za Hrvatsku.
    A da tu je i Thompson….nesmimo njega izostaviti. Kako u Bibliji pise “Voli svoje postuj drugo”. Dici se svojom zemljom/domovinom Hrvatskom, a postuj druge vjere i nacije. Thompson pjeva sta je prije bilo(naravno to treba siriti i to se ne smije zaboraviti) a mi smo tu u 2007 godini a ne u 90 i nekoj. Treba misliti na buducnost a ne na proslost.
    I da, da ne zaboravim….kakav je ono hrvat koji slusa Thompsona i Nediljom ide u crkvu, a kad dode kuci i psuje Boga???????????

  • 14
    guj slivno nk imotski
    December 15th, 2007 10:55

    ja ti jebem mamicu… thompson je car,ustqaše su prave jer su htjeli etničku hrvatsku bez jadnika i priljepaka poput tebe mamicu ti bosansku a što se tiče vas par ostali vi ste samo jadnici koji bi željeli nešto promjeniti al shvatite
    1.ovo je bila i uvik će bit hrvatska
    2.smješni ste i jadni jer ništa vam ne može pomoći
    3.idemo ustaše…

  • 15
    Kajzer
    December 15th, 2007 16:51

    Pozdrav imotskom ustaši :)

  • 16
    livnjak-ustasa
    December 15th, 2007 17:57

    evo jedan pravi hrvat (ustasa)!!!!!
    jebem vam mater partiznsku…puuuu
    pozdrav imotski =U=

  • 17
    M
    December 16th, 2007 21:42

    nije mi jasno odakle spika o ustašama i partizanima kad je tekst bio u “sadašnjem vremenu”?!! najjadnije je što se svi prsite u to nešto što je bilo prije 60 godina(?) a pitanje je koliko imate znanja o svemu tome.

    i nešto za radnicu (piši ispravno bar): svaki drugi hrvat ide u crkvu i čim izađe opsuje!
    50cent je kreten ali zar je ceca veća faca i uzor da je mladi slušaju!???
    za gđu Ivu: Kajzer nije sebe stavio kao mjerilo i ne osporava druge i drugačije od sebe on pita zašto masa osporava druge i drugačije i ko postavlja ta mjerila!??

    a za Guja ovoga : mi smo jadni i smiješni a ti si vidim iz priloženog krasan!???? prava momčina! moš mislit!!!

  • 18
    Ekatarina
    December 19th, 2007 12:18

    DOBAR ILI LOS SRBIN! (et…da se nebi neko osjecao uvrijedjen ;-))

    1) Dobar si Srbin ako slusas Baju Malog Knindzu i ides na svaki njegov Koncert, naravno sa kokardom na glavi i sa dignuta tri prsta.

    2)Dobar si Srbin ako jebes Ustasku i Balijsku majku.

    3) Dobar si Srbin ako smatras da je DODIK novi Bog i ako slucajno ne glasas za njega…onda sigurno to cinis za \”srpsku radikalnu stranku\”

    4) Dobar si Srbin ako svake nedelje ides u crkvu i pricestis se (bez da si postio). A noc prije toga, proveo si u kaficu uz pivu, mezu i Olija, Gibonija ili Prljavo Kazaliste (sto ja licno nikad nebih uporedjivala sa narodnjacima)

    5) Dobar si Srbin ako druge Srbe, koji ne postuju ovo gore navedeno, nazivas KOmunjarama i Izdajicama srpskog naroda\”

    jel vam ovako bolje zvuci??? Barem mozete meni jebati Mater jer barem imate razloga…ipak sam ja …sta ono???…ah…da…cetnik… ;-)

    Problem je u tome da su mnogi od vas pronasli sebe u kajzerovom tekstu…i da im je u sustini jasno…da grijese…

    Kako god…ovo gore…gdje sam ja uvela \”Dobar je Srbin\” takodje funktionise i sa \”muslimanima\”, \”evrejima\” ili \”pripadnicima jehovih svijedoka\”

  • 19
    ja
    January 7th, 2008 20:25

    slucajno zavrsih na tvom blogu. hrvat iz srednje bosne. moram ti stvarno cestitat na blogu. zaista je ugodno procitati nesto ovako logicno i zrelo u ovo sugavo vrijeme puno budalestine. ziv mi i zdrav bio. dok je takvih ima nade za normalan zivot. bar jos malo. sve najbolje jarane…

  • 20
    jadran p.
    May 2nd, 2008 01:19

    Strašno…pa zar se još u Livnu dijelite na : ustaše,balije i srbende….
    Mladi bolje razmišljajte o poslu,prosperitetu , budućnosti.
    Zločinaca je bilo na sve strane.
    Pa dajte molim vas zamislite kakav je bio mentalni sklop ljudi 20-ih godina prošlog stoljeća…većinom ljudi iz ruralnih krajeva..oni nisu znali praktički ništa,,njiva,blago,crkva..i pojavi se vrhunski demagog ( Jovan,Ante…) i priča im kako će njih Hrvati ( Srbi) poklat-ako ovi njih ne preduhitre…i tako su se klali par godina ( uz blagoslov Njemačke,Italije i saveznika)…i onda jedan dan -STOP. Dosta rata…
    60 godina kasnije mladež se svojata tim epitetima (ustaša,četnik,partizančina…) i siluje svoju psihu nekim fantazijama tko je bio u pravu a tko nije.
    Thompson je prije svega pjevač (osoba koja živi od showbusinessa)..bivši branitelj( cijenim ga zbog toga izuzetno)..ali shvatite ustašku ikonografiju i ostale prateće maskote kao sredstvo marketinga-ipak mu to sve puni koncertne dvorane u RH i BiH….
    Naravno da mišljenje većine nije uvijek ispravno ( čak je i rijetko)…no Livno je takva sredina ( shvatio sam to za onih 6 godina života tamo) gdje ako nisi u šablonu sa ostalima smatran si nekim freekom….
    No vlastito mišljenje treba uvijek staviti ispred tih malograđanskih interesa i treba se borit za njega…

  • 21
    jadran p.
    May 2nd, 2008 01:19

    49 ih godina prošlog stoljeća—ispravak iz prošlog posta!!!!

  • 22
    ANA
    May 9th, 2008 12:59

    Svaka čast Kajzer. Veliki pozdrav

  • 23
    anonymus
    May 24th, 2008 23:35

    Ajme meni, Kajzeru -”zasluge NOB” - da se coviku krv sledi … moj pokojni did je ritko ali jako dojmljivo znao reci kad bi jugo-TV-om brujila nekakva proslava za dan-ovoga-ili-onoga: “Eh, za neke je rat ´45 tek zapoceo.”

    Kao dite i klinac nisam ga razumio, ne samo sto ga je baka usutkala. Ali kad su se poslije 1989 poceli otkrivati masovne grobnice najhumanijeg pokreta covjecanstva po ciloj istocnoj Europi, shvatio sam o cemo je tada bila ric.

    Goleme planine leseva - i to sve za dobru stvar…

    A sad nemoj reci, da je komunizam/socijalizam/itd-izam skroz super samo je bio nazalost lose izvedeno. Koliko pokusaja i koliko mrtvih bi onda trebao jos?

  • 24
    zelja
    May 26th, 2008 17:46

    Tako je anonymus takoder podrska Ivi koja je lijepo objasnila vrijednosti i mjerila na kojima bi se trebale zasnivati vrednote covjeka odnosno drustva a ne koliko je neko veci domoljub od drugoga.Ljudi ne zavaravajte se predrasudama da su Hrvatine samo oni koji bucu ,prsaju se i nose barjake nazalost u velikom slucaju se radi o ljudima koji su usko suradivali s Udbom i tim su mislili prikriti svoju necast ali bilo je casnih i postenih hrvata koji svoje domoljublje nose u srcu ne nanoseci zla nikome i ti isti su pratili potajno te iste prsadzije ima cak tonskih i puno fotografskih zapisa o susretu s udbaskim liderima i mislim da bih se dosta lljudi iznenadilo kad bih vidjeli pojedina imena a sto bas to ne ide tako lako u javnost nego su izasli samo oni po pojedinim selima za koje se javno znalo da su svojom udbaskom politikom puno zla nanili a virujte da su oni drugi iz tajne sjene puno vise nanili.Kad bi sve to izislo puno bi ljudi zavadeno bilo i krvi bi bilo cak i medu bracama zato pametne glave nespustajuci se na njihove metode i nivoe to strogo drze povjerljivom tajnom ali oci su o

  • 25
    zelja
    May 26th, 2008 18:14

    otvorene i oni su na ocima i druga greska za njih ce biti kobna i nece biti razumjevanja ni za prijateljstvo ni za rodstvo jer izdaja vec jednom oprostena drugi put se nece tolerirati,jer narod i nacija je svetinja a za izdajnike zna se gdje je mjesto.Nisam nacinalista volim i ne dam na Boga i svoje postujem i ne vrijedam tude.Budale samo misle ako covik slusa Thompsona da je nacinalist on je pod broj 1 nasa oluja njegov prodorni glas pracen srcanoscu textova je donio Hrvatskoj slobodu kao i sam vojnik dao je svim drugim nadu i vjeru u obvrani doma a sama snaga pjesama koja izlazi iz srca nosi veliku snagu a zao mi je sto to neki nerazumiju i neosjecaju.Jako se dobro slazem s kajzerovim razmisljanjima ali kajzeru nemoj mi dirat i prozivat Thompsona On vrstan umjetik i njegove su pjesme za domovinu i nas sve velika svetinja.Samo bi drugim stavio na znanje da je ruzno psovati nekomu majku jer majke nisu krive one su isto nasa svetinja,samo zbog razlicitog misljenja ako neko misli da je u vecem pravu to moze ljepse s jednim jakim argumentom pobit.Lijep pozdrav svim komentatorima.

  • 26
    Hrvat
    June 6th, 2008 17:22

    .pročitao sam sve postove i tlak mi ja na10000000…slažem se sa postovima ( Iva , Radnica ), ali naj bolji post je ovaj poviše moga…
    Ja sam Hrvat dali veliki ili mali to prosudite sami…rođen sam gdje i moji pradijedovi i djedovi u Hrvatskoj naravno kao i moj otac….
    Mali ispravak rođen sam u socijalističkoj federativnoj republici Jugoslaviji….za razliku od Imoćana i Hercegovaca koji se nazivaju Hrvatima i kojima je cijela porodica pa i oni sami “ustaše” kod mene nije bilo tako….nije mi jasno samo kako su mogli istodobno sa jednom guzicom sjedit na dvije stolice,jer dok su im djedovi rintali po Njemačkoj i hranili se pasjim konzervama sada tvrde da su bili u ustašama….svaka čast drugoj polovici koji nisu bili u dijaspori ali u 90% slučajeva su bili u partizanima….
    Dok mi je očev otac bio u Ustašama drugi djed mi je bio u partizanima i ponosan sam jednim i drugim djedom…
    Ustašo iz livna koji nisi upoznat ni samom riječju ustaša nemoj pisat blogove o ustaštvu nego se skupi za svojima i ajde orat u Njemačku kao što si naj vjerojatnije ti i tvoji bili i u ovom ratu,sad kad je sve prošlo sad ste veliki Hrvati……
    Bišući ovo došao sam u nedoumicu dali sam ja Srbin,Bosanac,Hrvat ili Amerikanac..u nedoumicu sam doša iz tog razloga šta slušajući Željka Joksimovića Kajzer tvrdi da sam u tom slučaju Srbin pa slušam i Šabana Šaulića onda mora da sam Bosanac……..ako slušaš konja kako rza ne znači da si i ti konj osim u ovom slučaju….e da i onda svatim da sam Hrvat jer slušam Thompsona a ma ne ja sam Hrvat i u srcu a to je važnije nego kojeg pjevača volim ili kojeg slikara,samo šta ih je dosta zaostalo pa ne svaćaju da su ti ljudi ustvari umijetnici…….
    Ali Kajzeru u koliko želiš ulazit u dubioze,da si Hrvat svatija bi šta je pjesnik ( Tho..) htio reći…tj. ti i taj pjesnik bi imali isto mišljenje ali problem je u tome što”U.S.A” blog kaže da si odgojen kako treba jer ste još uvijek Yugonostalgičari………
    Dali ću ja glasat za HDZ ili NDH to ti sigurno nećeš znat……
    Hrvat u onom prošlom vremenu nije triba pivat ustani Bane da bi bija Hrvat ali triba je razumit Branimira Štulića kojega očito nisi sluša…E da zaboravija sam pitat Livnjaka ustašu iz Imotskoga sa prebivalištem u Njemačkoj dali zna da njegov veliki ustaša Ante Pavelić proda Hrvatsku državu…
    Ljudi moji svi imamo isti problem bili Hrvati , Bosanci ili Srbi…nemoj te živit u prošlom vremenu okrenite mu leđa zaboravite ustaše,četnike,balije,muslimane….gledajte u budućnost da našoj djeci bude bolje da dođe napokon to bolje vrijeme…neće doć u koliko budemo i dalje gledali nacionalnosti vjeru ili nešto treće…doće u koliko budemo korektni jedni prema drugima i pomagali jedni drugima a ne i dalje pričeli o tome da naša djeca budu zatrovana kao neki do sada…….
    Okrenite stranicu jer bili kršćani,muslimani,katolici,rimokatolici,budisti…..svima nam se na kraju isto piše za koju god mi stranku glasali ma kojoj vjeri pripadali i ma šta slušali svi smo samo ljudi od krvi i mesa…

  • 27
    zelja
    June 7th, 2008 17:04

    Fala na pohvali za post a vidis meni je tvoj komentar daleko najkvalitetniji i najvjerodostojniji jednom rici svaka cast da nosim kapu skinija bi ti je prid svima.Mi smo na istoj liniji mozda nas samo Dinara dili zemljopisno ali nam srce isto kuca za Lipu jedinu nasu.Bas lipo sto si se ukljucio u komentare steta bi bilo da Blog bude s nekim sturim,bezveznim i uvredujucim komentarima mislim da bi tvoj komentar mnogima koji povrsno razmisljaju i nisu dosegli onaj nivo svijesti koji razlucuje sto je dobro a sto ne,sto moralno a sto nemoralno,sto je intelekt a sto zatucanost ili ogranicenost.
    Mislim da sam ja u ovom mom gore prvom komentaru malo pretjeru ali bas kako kaze Brat Hrvat coviku malo skoci tlak na nesto sto nije tako i moze se vrlo lako dokazat bas da nije tako i onda covik ode malo dalje od planiranog.
    Brate Hrvat bilo bi mi tako drago kad bi prokomentirao jos koju Kajzerovu temu vjeruj mi jako su interesantne i virujem i ocekujem tvoje jako dobre i kvalitetne komentare ali ubaci ovako koju anegdotu slicno ko ovo s rzanjem konja a stvarno ti je dobra da znas da sam upisa od smija…………….

  • 28
    zelja
    June 7th, 2008 17:17

    Samo mala nadopuna u recenici:Bas lipo sto si se ukljucio u komentare, steta bi bilo da Blog bude s nekim sturim,bezveznim i uvredujucim komentarima mislim da bi tvoj komentar mnogima koji povrsno razmisljaju i nisu dosegli onaj nivo svijesti ……………………………na kraju recenice nedostaje konacno mogao otvoriti oci. Izvinjenje na gresci to je tako kad istovremeno pises i telefoniras nemozes jednom guzicom na dvi stolice.

  • 29
    anonymus
    June 13th, 2008 23:31

    Ja, naprimjer, jako volim slusat izvornu bugarsku/makedonsku glazbu a nisam Bugar, nego Hrvat kojemu se Thompsonova glazba ne svidja (zbog estetskih razloga, a ne zbog politickih - protiv Thompsona kao covika, dakako, nemam nista, cak mu se divim sto tako hrabro ostaje pri svome premda ga cila javnost pljujue i kleveta. To javno huskanje malo tko bi izdzrao). I ne bi mi nikad palo napamet na silu slusati nekakvu glazbu ili citati nekakve knjige samo zbog nijove podobnosti.

    Jer to je upravo onaj instrumentalisticki stav prema umjetnosti, kojeg su zagovarali komunisti/socijalisti i kojeg su ne slucajno poprimili danasnji nazovim antikomunisti pa i te Hrvatine.

    Potpuno se slazem sa Zeljom - u svakom slucaju je lipse i ugodnije izrazavati se kao covik a ne kao zvjer (vec radi vlastite dusevne higijene) a tko misli da se mora istrest prid tudjim ljudima, njemu bi porucio ono, sto bi moj legendarni did znao reci na takve prostote: mars, to caci svome, ko te takvom poscenju i nauci, pasce jedno.

Komentiraj